Amennyiben teljesültek a személyi feltételek és a jármű feltételei, nekünk is oda kell figyelnünk pár szabályra, hogy biztonságosan közlekedhessünk utánfutónkkal. Mostani blogbejegyzésünkben megismerkedünk az utánfutó helyes rakodásával, illetve a biztonságos közlekedéssel. Olvasson tovább!
Hogyan kell megrakodnunk helyesen és biztonságosan az utánfutót?
Egyenletesen kell pakolnunk, úgy, hogy a jármű stabilitását tartsuk szem előtt. Rögzítsük a rakományt, hogy ne csúszkáljon, ne essen le, ne folyjon ki, ne szóródjon szét! Ügyelnünk kell, hogy minimális zajt keltsen és ne okozzon szennyeződést az úton!
A pakolásnál figyelembe kell vennünk az utánfutó súlypontváltozását. Ügyeljünk arra, hogy az utánfutó kapcsolófeje a vonóhorgot maximum 45 kilogrammal terhelheti! A pakolásnál azt is szem előtt kell tartanunk, hogy a személygépkocsink hátsó részét nem emelheti meg az utánfutó a rakománnyal együtt, hiszen az a vezetés szempontjából balesetveszélyes lenne.
Amikor csatlakoztatjuk az utánfutót, minden estben ellenőrizzük az elektromos kábeleket, lámpákat, biztosító láncot is! Ha kíváncsi 7+1 tippünkre, hogy hogyan pakolja meg az utánfutóját, akkor olvassa el erről szóló blogbejegyzésünket!
Hogyan közlekedjünk az utánfutóval felszerelt járművünkkel?
Van pár szabály, melyet mindenképp szem előtt kell tartanunk a biztonságos közlekedés érdekében. Ismerkedjünk meg velük, és tartsuk be őket!
Mivel az utánfutó és a rakomány súlya miatt megnövekszik az össztömege járművünknek, ezért nehezebben tudunk majd vele gyorsítani. Ezek mellett rosszabb lesz a fékhatás és a féktávolság is nőni fog, főként abban az esetben, ha utánfutónk nincs fékkel felszerelve. Az is előfordulhat, hogy a fékpedálra nagyobb erőt kell kifejtenünk.
Tartsuk mindig szem előtt, hogy járművünk hosszabb a megszokottnál és kanyarodás esetén is másképp fog viselkedni, nyomeltérésre kell számítanunk! A járműszerelvényre vonatkozó KRESZ előírásokat minden estben be kell tartanunk.
Hogyan tolassunk utánfutóval?
Az Európai Unióban jelenleg elfogadott szabályozás szerint nincs lehetőség arra, hogy a vezető a járműből kiszállva gyakorlatilag kiiktassa a féket a tolatás megkezdése előtt. Régen gyártottak ilyen utánfutót, a forgalomban is akad még ilyen, de új utánfutó már nem készíthető ezzel a megoldással. Ennek egyik legfontosabb oka az, hogy a tolatás befejezése után a visszaállításról gyakran megfeledkeznek. A legbiztonságosabb, ha segítséget kérünk valakitől, aki irányít minket tolatás közben. Tolatáskor az utánfutó haladási irányával ellentétesen kell kormányozni a becsuklást megelőző pillanatig, majd visszaforgatva a kormányt irányítsuk az utánfutót a kívánt haladási irányba. Ha már becsuklott a szerelvény, előrébb kell állni és korrigálni a műveletet.
Ha részletesebben is kíváncsi, hogyan lehet biztonságosan közlekedni az utánfutóval, olvassa el erről szóló blogbejegyzésünket!
Milyen szabályok vonatkoznak az autópályán való közlekedésre?
Ha a „D2 és B2” kategóriába tartozó járművek vontatást végeznek, akkor az utánfutóra U kategóriás e-matricát kell váltani, az utánfutó forgalmi rendszámára. Ne feledjük, hogy csupán 80 km/órával közlekedhetünk az autópályán!
Ha Önnek bármilyen Autóflex-Knott utánfutó alkatrészre van szüksége, akkor megvásárolhatja webáruházunkban, megrendelheti a rendeles@autoflex.hu címen vagy érdeklődjön belföldi értékesítés +3676502058-as telefonszámán!