Előző cikkeinkben bemutattuk az utánfutó és a vontató jármű közötti elsődleges kapcsolat egyik fontos elemének számító, kapcsolófej kínálatunkat és a legújabb fejlesztéseinket. Eloszlattunk egy gyakori félreértést, miszerint a kapcsolófej és a vonófej ugyanazt jelenti. Segítséget nyújtottunk abban, hogyan tudja ellenőrizni a vonógömb kopottságát. Ebben a bejegyzésünkben pedig igyekszünk segítséget nyújtani a kapcsolófej kopottságának felismeréséhez.
A kapcsolófej használatának a menete
Az Autóflex-KNOTT kapcsolófejeken egyértelmű jelzés látható abban az esetben, ha kopottá válik. Ezt legjobban úgy érthetjük meg, ha végig vesszük a kapcsolófej használatának menetét. Egy gyakorlott utánfutó-felhasználó gyakran elvégzi ezeket a műveletsorokat, de az utánfutó-karbantartás fontos eleme, hogy alaposan megnézzük ilyenkor a kapcsolófejet, hogy időben felismerjük, ha gond van. Továbbá van egy fontos lépés, amit valószínűleg kevesebben végeznek el az ellenőrzés során.
A kapcsolófej vonógömbre csatlakoztatása
- Nyomja be a kapcsolófej karjának alján található gombot ütközésig! A képen kék nyíllal jelöltük.
- A kar végét megemelve billentse azt előre ütközésig! Ebben az állásban a kar önállóan megáll.
- Illessze a kapcsolófej házát a vonógömb fölé, majd határozott mozdulattal nyomja rá a házat a gömbre! A kapcsolódást kattanás jelzi. Figyelem! Ennél a mozdulatsornál ne érjen a kapcsolófejhez, csak az utánfutó vonórúdját fogja, ugyanis a kapcsolófej karja lecsapódik!
A kapcsolófej kopottságának ellenőrzése
Az Autóflex-KNOTT kapcsolófejek rendelkeznek kopásjelzővel.
Ellenőrizze, hogy a kapcsolófej csapján lévő jelölés a ház oldalán lévő ábra melyik részébe esik! „-” (piros): a vonógömb vagy a kapcsolófej kopott, a kapcsolódás helytelen. „+” (zöld): a kapcsolódás megfelelő. „x” (piros): a kapcsolat nem megfelelően jött létre, a kapcsolódás helytelen.
Természetesen szemrevételezéssel is fontos megvizsgálni mind a kapcsolófej, mind a vonógömb állapotát. A kapcsolófejnek kotyogásmentesen kell illeszkednie a vonógömbre. Amennyiben zárt állapotban hézag van az egymáshoz csatlakozó felületek között, tovább kell vizsgálódni és valamelyik alkatrészt cserélni kell.
Meg kell nézni a vonógömb kopottságát, illetve a kapcsolófej vonógömbbel érintkező részét is. Fontos lépés tehát, hogy rendszeresen nézzünk a kapcsolófej alá. A kapcsolófej nyelvének hívjuk azt a mozgó részt, ami rákapcsolódik a gömbre. A kapcsolófej nyelvének az alsó éle a használat során idővel élesre kophat. Ha ezt tapasztaljuk, a kapcsolófej biztosan kopott. A kapcsolófej nyelvének ellenőrzésekor jobb óvatosnak lenni, hiszen a borotvaélesre kopott nyelv akár el is vághatja az ujjunkat. Ilyen szintű kopottságnál a kapcsolófej kopásjelzője is egyértelműen mutatja a kopást.
Ha minőségi utánfutó kapcsolófejet keres, megvásárolhatja raktárról webáruházunkban, megrendelheti a rendeles@autoflex.hu címen vagy érdeklődjön a belföldi értékesítés +3676502058-as telefonszámán.